Het metaverse is met een flinke opmars bezig. Steeds meer grote bedrijven en financiële instellingen duiken in het metaverse. De in New York gevestigde multinationale bankholding JPMorgan heeft zich bij de lijst van bedrijven in het metaverse gevoegd. Intussen is de investeringsbank ook de eerste bank die in het metaverse debuteert. Ze deed dit door haar Onyx lounge te openen in Decentraland (MANA).
Inhoudsopgave
JP Morgan opent Onyx lounge in Decentraland
De wereldwijde investeringsbank JPMorgan Chase zette deze week haar eerste stappen in het metaverse. De bank opende een virtuele Onyx lounge in Decentraland. Dit is een blockchain en browser spel dat ook bekend staat als MANA. Het is een van de virtuele werelden waar gebruikers land kunnen kopen als NFT’s, of Non-Fungible Tokens.
De Onyx lounge is gevestigd in Decentraland’s Metajuku Mall. Metajuku Mall is een virtueel winkelcentrum in Decentraland met een oppervlakte van 256 vierkante meter. De winkels liggen aan weerszijden van het open atrium, waar ook JPMorgan zal staan met de Onyx lounge.
De gasten van de Onyx lounge worden verwelkomd door een brullende tijger en een digitaal portret van JPMorgan CEO Jamie Dimon. De naam van de lounge is naar JPMorgan’s eigen blockchain betalingssysteem. De Onyx lounge bezoeker krijgen de gelegenheid om onder andere een presentatie over cryptocurrencies bij te wonen.
Beneden is een open ruimte met een wandelende tijger en een portret van JPMorgan CEO Jamie Dimon. De Onyx lounge is boven waar een grote tafel staat met documenten erop en grote monitor-schermen.
JPMorgan en meer bedrijven verkennen het metaverse
Het hoofd van crypto en metaverse bij JPMorgan, Christine Moy, sprak over de nieuwste ontwikkeling in een e-mail. Ze zei dat de instelling haar whitepaper had samengesteld om cliënten te helpen de “huidige realiteit” met de trending technologie te begrijpen. De directrice voegde eraan toe dat de whitepaper uitlegt welke volgende ontwikkeling we kunnen verwachten in technologie, “commerciële infrastructuur, privacy/identiteit, en arbeidskrachten, om het volledige potentieel van ons leven in het metaverse te maximaliseren.”
Hoewel, het is veilig te zeggen dat de brede acceptatie van NFT’s die van het metaverse positief zal beïnvloeden. JPMorgan, die het metaverse adopteert, zal van belang zijn voor high-end merken als Nike &Adidas. Bekende namen als Verizon en Walmart zijn fervente investeerders in de blockchain economie. Ook bedrijven als Hulu, Gap en Atari zijn investeerders.
De analisten verwachten dat het metaverse (TAM) verder zal gaan dan de door e-commerce gedomineerde online consumptiemarkt. Ze voegden eraan toe dat de sector nadat hij als een kans van $1 biljoen werd bestempeld.
Met Nike’s recente overname van RTFKT studios zal de overgang naar het metaverse winstgevend zijn. In november vestigde Barbados een metaverse ambassade in Decentraland. Met deze belangrijke intrede in het metaverse zou JPMorgan niet het risico lopen achter te blijven op de zich snel uitbreidende technologie.
JPMorgan over het metaverse
De wereldwijde investeringsbank JPMorgan heeft onlangs een rapport gepubliceerd met de titel “Opportunities in the metaverse.” Het rapport is geschreven door Christine Moy en Adit Gadgil. Moy is het wereldwijde hoofd van Liink, Crypto & the Metaverse bij Onyx by J.P. Morgan. Gadgil is het hoofd van e-commerce oplossingen bij J.P. Morgan Payments.
De metaverse, zegt JPMorgan, heeft volgens onderzoek van zijn eigen analisten het potentieel om jaarlijks meer dan $1 miljard op te brengen, vooral wanneer web3 steeds meer mainstream begint te worden. De bank benadrukte het potentieel van Metaverse als volgt: “Als je nadenkt over de economie van Metaverse of Metanomics zijn er kansen in bijna elke marktsector. We zijn hier niet om Metaverse voor te stellen zoals we die nu kennen alle menselijke interactie, maar verken de vele mogelijkheden die het consumenten en merken biedt.”
Analisten van JPMorgan voorspellen dat de aanvankelijk adresseerbare markt van het metaverse in China ruwweg $ 4 biljoen zal bedragen, omdat ze het mobiele internet vervangt door een meer meeslepende ervaring. Hoewel het metaverse zich “zeer snel” ontwikkeld heeft en het “moeilijk is om een bedrijfsstrategie op zo’n dynamische ruimte te baseren,” zei JPMorgan dat het risico om “achterop te raken de incrementele investering waard is die nodig is om te beginnen.”
Bedrijfsleiders en directiekamers over de hele wereld vragen zich nu af: ‘Wat is mijn metaverse strategie? Wat moet ik doen in het metaverse? Wat is het metaverse eigenlijk?” aldus JPMorgan Chase.
https://www.youtube.com/watch?v=P6oYLZD0yfg