De markt voor NFT’s is al enige tijd in ontwikkeling. Echter, het laatste jaar heeft deze marktsector van de cryptowereld een echte boost gehad. Hierdoor zijn ook steeds meer bekende bedrijven te vinden binnen de NFT wereld. Onlangs schonken bekende bedrijven 10M NFT’s.
Nifty News: NFT’s voor het goede doel
Verschillende bedrijven hebben de afgelopen tijd gewerkt aan het ontwikkelen van NFT’s of een plan om bij te dragen aan de ontwikkeling van de NFT wereld. Zo zijn FLUF World en Snoop Dogg samen gaan werken. Bij de samenwerking was ook Beyond VR studio betrokken. De samenwerking had als doel het ophalen van geld voor een goed doel.
Het streven van FLUF World, Snoop Dogg en Beyond VR studio was om meer dan 1 miljoen dollar op te halen. Dit geld werd vervolgens gedoneerd via een eendaagse liefdadigheidsveiling voor NFT. De donatie ging plaatsvinden aan de Kiwi-non-profitorganisatie Auckland City Mission.
Het geld voor het goede doel werd opgehaald via de verkoop van NFT’s. Snoop Dogg en FLUF World hadden elk zeven unieke soorten NFT’s ontwikkeld die geveild gingen worden. De actie verliep ontzettend goed en het bedrag waar de bekende bedrijven naar streefden is behaald.
NFT’s spelen binnen de wereld van liefdadigheidsfondsen en goede doelen nog een andere rol. Dit jaar bestaat het bekende UNICEF maar liefst 75 jaar. Dit is een bijzonder jubileum dat de organisatie gaat vieren met NFT’s.
De avond voordat de bekende mensenrechtenorganisatie 75 jaar werd, heeft UNICEF het VN-kinderagentschap gelanceerd. Dit agentschap bestond uit 1.000 data gestuurde NFT’s. Deze NFT’s zijn momenteel in de verkoop.
Tot nu toe heeft UNICEF al een prachtig bedrag opgehaald. De 740.000 dollar gaat gebruikt worden om de internetconnectiviteit op scholen in diverse ontwikkelingslanden te ondersteunen. Naast de 1.000 data gestuurde NFT’s zijn er ook andere kunstwerken die de mensenrechtenorganisatie verkoopt aan liefhebbers uit de NFT wereld.
Adidas Originals en WAX binnen de NFT wereld
In de afgelopen dagen heeft ook Adidas Originals bekend gemaakt dat het bedrijf een nieuwe actie start op de NFT markt. Samen met Zach Lieberman lanceert het bekende sportmerk een nieuw project op SuperRare. Zach Lieberman is een digitaal kunstenaar welke Adidas Originals gaat ondersteunen tijdens het Prada Re-source project.
Tijdens het Prada Re-source project zullen diverse NFT’s worden verkocht. Het geld dat wordt opgehaald met deze verkoop zal worden gedoneerd aan Slow Factory. Slow Factory is een non-profitorganisatie die werkzaam is binnen de sector van milieu en klimaat.
Adidas Original en Prada hebben een oproep gedaan aan hun fans. Zij vragen hun volgers om foto’s (geanonimiseerd) voor het open-Metaverse NFT project te delen. Uit de gedeelde foto’s zullen de organisaties samen 3.000 unieke stuks kiezen.
De foto’s worden omgezet in NFT’s en de digitale kunstenaar gaat er één afbeelding van maken door de foto’s te gebruiken als losse tegels. Een individuele NFT tegel blijft in het beheer van de kunstenaar die de tegel heeft ontworpen of gefotografeerd.
Het kopen van NFT’s is natuurlijk super gaaf. Vooral als het geld gedoneerd wordt aan een liefdadigheidsfonds. WAX heeft onlangs opgemerkt dat de aankoop van NFT’s waarschijnlijk steeds populairder wordt.
WAX is namelijk een platform dat crypto wallets aanbiedt waarin NFT verzamelobjecten bewaard kunnen worden. Op deze manier kun jij jouw digitale kunstwerken binnen de NFT wereld bewaren en beheren. Het aantal gebruikers van WAX is onlangs boven de 11 miljoen uitgestegen, waardoor je kan verwachten dat het aantal handelaren op de NFT markt wellicht ook is toegenomen.
De mijlpaal die WAX gepasseerd is laat het bedrijf niet zomaar voorbijgaan. WAX wil samen met de gebruikers binnen de NFT wereld feest vieren. Daarom hebben ze besloten om 10 miljoen gratis NFT’s weg te geven aan de eerste 10 miljoen wallet houders die gebruik maken van de WAX wallet.
De 10 miljoen gratis NFT’s bevatten 10 verschillende digitale pinnen. Deze pinnen representeren grote momenten uit de geschiedenis en ontwikkeling van de WAX wallet. Bij dergelijke belangrijke momenten kun je denken aan bijvoorbeeld de lancering van het mainnet van WAX of de samenwerking die WAX is gestart met AMC en Spiderman.
https://www.youtube.com/watch?v=NeLZdnq80j4