Twee Hollywood veteranen zetten in op de toekomst van de entertainmentindustrie met Non-Fungible Tokens (NFT’s). MGM en AOL hebben de handen ineengeslagen om een nieuw filmproductiebedrijf te vormen, Electromagnetic Productions (EMP) genaamd. EMP biedt filmfans de mogelijkheid zich in te kopen in het produceren van films via NFT’s.
Inhoudsopgave
NFT’s raken steeds meer verankerd in creatieve ruimtes als muziek, kunst en film
Roger Birnbaum, eigenaar van Spyglass Entertainment en voormalig co-CEO van MGM, gaat samenwerken met Mark Kimsey, AOL telg en de oprichter van Atmosphere Entertainment. Dit doen ze door middel Electromagnetic Productions, een nieuw filmproductiebedrijf.
De pas opgerichte film en TV produktiestudio wil een gemeenschap creëren voor feedback over het maken van films. Dit wil ze doen door lidmaatschappen voor de studio te verkopen via NFT’s.
“We wilden altijd al een entertainmentbedrijf lanceren dat zich richtte op het creëren van de best mogelijke verbinding met het publiek,” liet Birnbaum in een interview weten. “We nodigen consumenten uit om deel uit te maken van de kunst van het maken van entertainment-inhoud, of het nu om films of TV gaat.”
Het lidmaatschapsprogramma biedt de mogelijkheid om mee te stemmen over het maken van films en TV. De NFT’s zullen ook fungeren als toegangskaartjes voor exclusieve ervaringen zoals live-optredens, speciale interviews, en gemeenschapsevenementen.
Birnbaum zei dat EMP’s doel is de leden zo vroeg en zo vaak mogelijk te betrekken, prioriteit te geven aan de feedback van de gemeenschap en die inzichten te gebruiken om de meest aansprekende inhoud te maken.
Op langere termijn hoopt de studio dat het opbouwen van de NFT-gemeenschap en het krijgen van feedback van buitenaf een diepere band met een publiek zal scheppen.
Rijkere ervaring en meer betrokkenheid van fans
Birnbaum en Kimsey richten zich vooral op een diepere betrokkenheid van fans en geloven dat inkomsten en winst zullen volgen. De winst zal niet alleen uit NFT’s komen, maar ook uit het maken van een beter project op basis van feedback.
“Het gaat allemaal om een diepere en rijkere ervaring voor fans en artiesten,” zegt Kimsey, die als investeringsbankier gewerkt heeft en de filmproductiemaatschappij Atmosphere Entertainment oprichtte.
“In deze nieuwe wereld waarin de amusementsindustrie steeds verder evolueert naar de Metaverse, is een productiebedrijf dat geweldige inhoud kan maken en zijn gemeenschap kan integreren om hen beter te begrijpen en met hen in contact te komen, waardevoller,” voegde hij eraan toe.
Telkens als de filmstudio een productie doet, wordt gekeken of er een NFT toepassing is en nog een kans om momentum op te bouwen rond een nieuwe film of TV show. EMP heeft een actieve pijplijn van 50 film- en TV projecten in verschillende stadia van ontwikkeling.
NFT dropping
Het bedrijf heeft net 10.000 NFT’s gedropt en is van plan binnenkort nog een dropping te doen voor NFT leden van de studio. Birnbaum en Kimsey zeggen dat er nooit meer dan 10.000 NFT’s zullen worden aangeboden. Deze zullen beschikbaar worden gesteld tijdens verschillende aankoopperioden die samenvallen met nieuwe productie-, kunst- of evenementen-aanbiedingen.
Wie een lidmaatschap koopt krijgt alleen toegang tot het aanbod op het moment van aankoop, en komt niet in aanmerking voor toegang uit eerdere NFT drops. Dat betekent dat vroege leden de meeste waarde en voordeel zullen zien, want zij hebben de meeste toegang tot aanbiedingen als ze worden onthuld omdat zij er het eerst bij waren.
Op 28 maart veilt EMP de mogelijkheid voor leden om te bieden op een reis naar het Cannes Film Festival. Dat zou een retourvlucht omvatten, logies in Hotel du Cap in Frankrijk, en een kans om filmvertoningen, privé feestjes en andere backstage activiteiten tijdens het festival bij te wonen.
NFT’s kunnen op de website van Electromagnetic Productions gekocht worden voor $1.000. Hiervoor moet een koper op de website een wallet instellen om met een creditcard te kunnen kopen, de koper hoeft hiervoor geen crypto te gebruiken.